tisdag 17 december 2013

Stolt storasyster

herregud,jag glömde ju berätta det viktigaste som hade hänt idag!!!:)
När 1-åringen lekte i rummet och jag diskade efter lunchen. Rummet ligger intill köket,så jag stod med ryggen mot rumsöppningen. Då hör jag 1-åringen ropa "Mari" fast utan r så det blir " Maji".....wow....sa hon verkligen mitt namn? ja det gjorde hon....helt otroligt. Det var nästan som man fick glädjetårar.. Helt fantastiskt. Tiden går så snabbt man hinner inte med de små. Snart kommer hon babbla på som sjutton. Det gör hon i för sig redan men det kommer inte ut rena svenska ord. Låter som kinesiska/thailändska....hehe men några ord är svenska förståss...hehe. Jätte kul att få följa med språkutvecklingen. Det är nästan varje dag som det kommer något nytt ord.
Man är ju en stolt storasyster!
Jag ville bara berätta det stora som hade hänt...haha. stort för mig i alla fall. Men ville dela med mig om det.
nu är det i alla fall god natt
puss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar