onsdag 4 december 2013

Händelserikdag

Mamma ringde mig imorse vid 08.20 och frågade ifall jag kunde ta småsystrarna idag. Egentligen ska min andra syster ta dem på måndagar-onsdagar. Men hon mådde inte så bra idag. Mamma lät rätt stressad i telefonen.
Mamma kan inte vara hemma fler dagar ifrån rehaben än vad hon redan har varit. Hon var ju hemma hela förrra veckan och va hemma i måndags och i går. Jag låg fortfarande i sängen när mamma ringde. Det var bara för mig att hoppa in i duschen och göra mig färdig. 3-åringen skulle ju till dagis och hon ska vara där vid 09. Jag kände mig skit stressad. Jag har ju sovit skit dåligt de senaste veckorna och mår inte alls bra i kroppen med förkylning,halsont och allmänt trött. Men självklart ställer jag upp för familjen!
När jag nästan var framme hos mamma,ringe hon och sa att min lille bror som är 18 har gått till dagis med 3-åringen. Skönt....tänkte jag. Då slipper jag stressa upp med barnvagn och allt.
 
Jag och 1-åringen gick sedan till öppna förskolan och va där till klockan 12. Jag gav henna lunch där. Sedan gick vi hem till mig för att samla ihop min tvätt. Jag hade tvättid kl.13. Jag hade planerat att tvätta mitt täcke,skydden,kudde och allt i sängen. så jag hade bokat upp hela tvättstugan för mig själv...perfekt.
 
Jag gick ner med min tvätt till mormor och ställde den där tills min tvättid började. Då var det bara lunchen till mig som fattades. Min syster  skulle handla med pappa så vi handlade mat på grillen....I know...vi var onyttiga. Men va sjuttsingen. Jag var stressad över tvätt och allt. Jag hade inte tid att laga mat. När jag närmade mig tvättstugan visades det att de har spärrat av hela området runt tvättstugan.  Men som tur var hade jag pappa med mig så pappa frågade grabbarna som jobbade hur man kommer in i tvättstugan. Man fick gå runt så det gick bra att komma in.
Men sen händer det roliga....När jag har satt på alla 5 maskiner så kommer en kvinna in ifrån det där arbetslaget som håller på att gräva i marken. Hon säger att arbetarna har precis stängt av varmvattnet. Jaha säger jag.Men blir min tvätt ren då? ja,men inte om du tvättar i 60 grader. Nehäp...men jag har ju en massa tvätt som ska tvättas i 60 grader. vad sjutton gubbar då. Vilken jävla dag man har planerat att tvätta på då? hehe Men jag ska inte vara sån som gnäller. Jag tvättade ändå och allt blev rent.  Härligt! Nu är det gjort i alla fall. Nu är det bara draperierna i hallen som ska tvättas. Då har jag tvättat allt här hemma! ....skönt!
 
Mitt i allt detta skulle jag lägga 1-åringen i vagnen för att hon ska sova. Men det gick bra. Mamma kom och hämtade henne strax innan 15. för då skulle mamma gå och hämta 3-åringen på dagis.
Jag var klar med min tvätt vid 17. Jag hörde av mig till mamma då och jag fick komma över på middag. Det var gott!
 
Jag är dödstrött nu. Det har varit en fullspäckad dag. Det märks att man inte är 100 i kroppen. Men nu ska jag sussa. Jag ska ju tillbaka till mamma imorgon bitti.Får se om  mamma hinner lämna 3-åringen på dagis eller om jag måste göra det.
 
God natt och hoppas ni har haft en bra dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar