lördag 14 december 2013

Julpyssel

Idag är det Julpyssel hos en kompis. En tradition som vi  har haft i många år. Idag blir vi 3 personer. Vi ska göra marsipangrisa,cakepops och de ska göra julgrupper. Då får väl jag stå för snacket medan de gör julgrupperna....haha. skämt o sido. Det ska bli trevligt i alla fall.
 
Min syster och hennes pojkvän skjutsar mig nu dit till kl.12. r Jag har duschat,tvättat håret och sminkat mig för denna julpysseldag!
 
Dagen började med att vi åt lunch. Det bjöds på risgrynsgröt och skinksmörgåsar. Jättegott! Sedan började pysslet med att göra marsipangrisar.
 
 
Så här blev marsipangrisarna!
 
 
Sedan förtsatte pysslet med att göra cakepops. Det hade jag aldrig gjort förut. Det var premiär för mig. De blev inte så fina men det är ju smaken som räknas!
cakepops
 
 
Sedan gjorde mina kompisar sina julgrupper. Jag tror de gjorde runt 14 tillsammans eller nåt. De blev jättefina!
 
Julgrupper
 
Vi fikade mellan cakepopsen och hulgrupperna. Det var välbehövd fika efter våra pyssel. Vi drack glögg med tillbehör. Vi åt pepparkakor och bullar......mums.
 
Cakepopsen tar lite tid att göra för det är många moment. Det ska stelna för att kunna forma dem. Sedan ska man doppa dem i choklad,sedan ska man dekorera dem. De ska hinna torka lite emellan allt. Så när vi hade fikat gjorde de sina julgrupper och efter det gjorde vi  choklad doppningen och dekorationen och doppade marsipangrisarna i choklad. Vi beställde pizza. Det blev en sen middag men det är helt okej  när man pysslar. Det var gott med lite mat i magen. Vi blev färdiga med allt runt 21.30. Det har verkligen varit en heldagsaktiviteter med pyssel och bakpyssel.
 
Det har varit jätte kul och jag har haft jätte trevligt!
 
Tack tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar