måndag 2 december 2013

Magbesvär

I förmiddags var jag till min terapeut. Jag hade tid hos henne kl.11.00. Min natt var hemsk.Hade en massa mardrömmar och vaknade flera gånger av hjärtklappning och att jag var sjöblöt. usch. Jag kände då att det var skönt att jag hade tid just idag. Jag har haftsåna här nätter de senaste veckorna. Det tar knäcken på mig. Jag är aldrig utvilad och det är inte kul att ha det på det här sättet.
 
Jag gick upp vid 09.00.Jag hade legat och dragit mig en lång stund i sängen. Men jag gick upp och la mig i badet och tvättade håret. Jag fixade några ärenden på datorn. Vid 10.32 skulle jag bara gå på toaletten innan jag skulle gå till vårdcentralen. Helt plötsligt fick jag såna magsmärtor,kramper och magknip att jag knappt visste vad som var upp eller ner. Jag tänkte då " ska jag ringa återbud? nej det kan man välinte göra när det är så nära inpå tiden....." så jag tog 2 diamore tabletter och fick springa några gånger på toaletten innan jag gick. Jag blev ju mer stressad av att tiden började närma sig 11. Jag gick hemifrån men fick springa hem igen och gå på toaletten.....fasen tänkte jag. Jag måste gå till terapeuten . Jag sprang till vårdcentralen och hoppades att magen skulle lugna ner sig. Medan jag satt hos henne höll magen på hela tiden. Men det gick bra i alla fall....tack gode Gud för det! Medicinen hade börjat värka. Men jag mådde inte alls bra. Jag vet faktiskt inte ifall det är min IBS-mage som krånglade iförmiddags eller om det var någon vakterie som jag har fått i tarmen. Jag har mått konstigt hela dagen. Jag har ju en förkylning och har jätte ont i halsen så det är inte konstigt om man har fått i sig någon bakterie i tarmen också. Fy bubblan i alla fall. Det vill jag inte vara med om igen. Det tar så mycket energi ifrån mig det här med magen. Jag är glad att jag kunde gå till terapeuten. trots magknipen och allt.
 
Hoppas jag mår bättre imorgon. Nu ska jag försöka sova. Får se hur det går.
 
God natt allesammans
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar