tisdag 24 december 2013

Julafton

Jag kom hem för bara en kvart sen. Jag har haft en jätte trevlig Julafton med mina 5 syskon,mamma,mammas sambo,syrrans pojkvän och mammas sambos föräldrar. Jätte mysigt!
Vi träffades 14.30 och drack glögg med tillbehör,kaffe,te,läsk och enmassa olika julgodis,julkakor m.m. Vi tittade på Kalle Anka och pratade. Efter Kalle kom tomten och delade ut julklappar. Vi fick en julklapp var av tomten. Mamma sa att vi kunde öppna julklapparna som vi alla fick av tomten. 3-åringen fick en leksaksdammsugaresom hon har önskat sig av tomten. Hon blev jätteglad...hehe. 3-åringen och 1-åringen lekte med deras julklappar.Då bestämde vi oss för att äta middag innan vi delade ut resten av alla julklappar. Det var faktiskt jätte idè. 
Vi åt julmat som bestod av allt du kan tänka dig. Men jag äter ju inte allt på julbordet. Jag åt poptatis,julskinka,salami,julkorv,leverpastej,hemlagadsenap,julvört och ost. Det är kanske mer förrätt eller vad man nu ska kalla det. Men jösses vad gott det var.....mums!!
Efter vi hade ätit så delade vi ut alla julklappar. Vi öppnade och berättade vem vi hade fått julklappen ifrån och visade upp julklappen så alla fick se vad man fick.
Jag ska visa er imorgon allt jag fick. Så ni får hålla ut!
Efter julklappsöppningen fanns det snacks att äta,och choklad,nötter och allt möjligt. Vi tittade sedan på svensson svenssons Jul och på filmen "tomten är far till alla barnen" som har blivit en tradition. Mina småsystrar gick och la sig vid 20.30. De var så snälla och glada!
En helt underbar fin Julafton har jag haft! Tack Familjen!
Hoppas ni också har haft en lika fin Julafton?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar