torsdag 5 december 2013

På öppnis med 1-åringen

Jag va hos mamma vid 08.00 imorse. Mamma gick till dagis ooch lämnade 3-åringen. Jag och 1-åringen gick till öppna förskolan och var där till kl.12,då de stänger. Hon åt dåligt på öppnis. Jag fick i henne 5 skedar. Jag tänkte att jag får försöka ge henne hemma lite mer mat eller ge henne en välling. Jag m'rkte n'r vi gick i snöregnet att hon var väldigt tyst i vagnen. Jag frågade " Är du trött?" mmm svarade hon. Jag gick snabbare för att jag vill gärna att hon ska ha lite välling i magen men tyvärr somnade hon....lill stumpan. Hon var trött. Jag brukar alltid ha välling och en flaska i vagnen men jag hade planerat att gå hem och äta lunch med henne.  Hon sov i 2 timmar i alla fall så det betyder ju att hon inte var hungrig för då hade hon inte sovit så där länge. Hon hade  ju fått en hel macka på öppnis och dem 5 skedar mat. så helt tom i magen var hon inte.
 
En grannkompis som har sin son på samma dagis hämtade 3-åringen från dagis. Det var jätte snällt. Då kunde mammapassa på att dammsuga och plocka undan där hemma.
 
Imorgon är 3-åringen ledig ifrån dagis. Då brukar vi gå till öppna förskolan som är i kyrkan. Det är jätte trevligt där. Båda flickorna tycker om att gå dit. så imorgon går vi dit alla 3 och pysslar,sjunger och fikar men äter lunch hemma. vid 13.00 lägger vi in tvätt i maskinerna och mamma kommer hem strax efter 13.30. Mamma ska åka vid 08.00 imorgon bitti. Får se ifall småsystrarna har vaknat när ja gkommer eller inte.
 
Nu måste jag sova.Är trött som vanligt,har varit trött och seg hela dagen.  Jag hoppas att det inte har blivit halt under natten så att man ska behöva gå som en 85-åring och soänna sig.hehe.
 
God natt och sov gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar