söndag 22 december 2013

Fjärde Advent

Den här dagen har gått snabbt. Som jag skrev imorse hade jag en dålig natt men jag var hos mamma strax innan 10.00. Mamma ville åka till stinsen och kolla på lite saker. Mamma hade frågat mig i lördags ifall jag kunde passa 1-åringen medan hon åkte till stinsen. Mammas sambo tog med sig 3-åringen till jobbet och skulle fixa lite saker där.
1-åringen och jag hade en mysig och rolig dag med musik.munspelande och sång. Vi åt lunch och sen la jag henne i vagnen och då kom precis mammas sambo och 3-åringen hem. Mammas sambo tog över att vagga 1-åringen. Jag satte mig i soffan och då kände jag hur trött jag var. Då var klockan 13. Jag sa till mammas sambo att jag är så trött för att har sovit jätte dåligtinatt. Han svarade"sov du" och det tog jag ordagrant. Jag somnade sittandes i soffan,i en obekväm ställning men är man trött så är man. Jag hörde Bollibompa och 3-åringen sjunga och leka. Men det gjorde inget. Bara jag fick sova lite. Jag vaknade av nackspärr och kroppsdelar som gjorde ont. Herregud, är man pensionär eller? Jag sov nog i 1.5 timme. Det var skönt!
Mamma fick skjuts hem av min syster och hennes pojkvän som också var på stinsen. När de kom hem börjades de med middag. Mammas sambo satte på grillen och vi grillade kött och hamburgare och åt potatis ,sås och sallad till....mums. Vi drack glögg med tillbehör efter middagen. Sen var klockan helt plötsligt 19.30. Då gick jag hem och gjorde lite ärenden på datorn.
Jag har haft en bra Fjärde Advent! hoppas ni också har haft det?
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar