lördag 14 december 2013

Lucia

Igår var det Lucia.
På förmiddagen var jag med mina småsystrar på öppna förskolan i kyrkan. Mamma hade klätt ut dem till pepparkaksgummor....awww så fina! Vi var på öppnis kl.09-12. Vi sjöng luciasånger,pysslade och fikade. Det var jättetrevligt. Det var sista gången för i år...tråkigt men det kommer tillbaka.
 
På vägen hem somnade 1-åringen i vagnen.Det var en aktiv förmiddag...hehe. När vi kom hem gav jag 3-åringen lunch och sedan la vi in tvätten i maskinerna  i tvättstugan. Mamma kom just hem då. 3-åringen hade Lucia på sin förskola vid 15.30. Mammas sambo kom hem runt 14.15 och han gick upp med 3-åringen till dagis vid 15 då de skulle mötas upp. Mamma,jag och 1-åringen gick eller rättare sagt joggade upp.Men vi hann. 1-åringen hade också lucianattlinne med röttband och lucia krona på huvudet....så söt. Luciatåget var jättefint. Efter luciatåget gick vi in och fikade. Man skulle ta med sig sitt egna fika.
Vi gick hem och åt pizza för det blev lite sent ifrån luciatåget och mamma och jag  hade kvar tvätt i tvättstugan.
 
En kompis kom över till mig runt 18.30 tiden. vi drack glögg med tillbehör,åt lussebullar,pepparkakor och snickerskakor som mamma hade bakat. Min kompis åt upp alla snickerskakor....haha. Bra betyg!
Hon gick vid 20.40. Jag satt på tvn för att sedan titta på änglagård -tredje gången gilt, men jag somnade ifrån filmen. Den började 21.30. Jag har ju gått upp jättetidigt vartenda morgon och har varit aktiv hela dagarna. Jag vaknade upp i soffan vid 23.30 då filmen fortfarande visades. Då gick jag upp och borstade tänderna,tvättade av mitt smink och la mig med gott samvete!
 
Det var en fin Luciadag. Hoppas er Lucia var lika bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar