tisdag 17 december 2013

På språng hela dagen

Jag är dödstrött. Det känns som jag har varit på språng hela dagen.
Dagen började med att jag gick till mamma till klockan 08.00. Då satt 3-åringen och tittade på bollibompa och hon var färdigduschad och hade ätit frukost. Det var bara tändborstning kvar. Men 1-åringen sov fortfarande. Mamma sa att det hade varit en jobbig natt.1-åringen hade vaknat flera gånger på natten och hostat och hon är förkyld. När klockan var 08.30 sov hon fortfarande och mammas taxi hade kommit. Mamma ringde till dagis och meddelade dem att 3-åringen blir sen och om det gick bra att hon kom senast 09.30. Det var inga problem sa dem. När mamma gick till taxin,vaknade 1-åringen och jag duschade av henne och borstade tänderna på tjejerna och värmde en välling till 1-åringen. Vällingen fick hon dricka påå vägen till dagis. Vi var inte så jätte sena till slut. Vi var på dagis 09.08, så det kändes ju skönt att inte vara så sena.
Vi gick sedan till hemköp och köpte julskinka som var på extrapris. Jag köpte 2 julskinor som vägde runt 3kg. Det var lite tungt att bära men det gick bra. Efter hemköp gick vi till mormor och tog in posten och satt på alla kranar. Vi satt där en stund. 1-åringen satt i min famn hela tiden och till slut somnade hon. Hon hade bara varit vaken i drygt 2 timmar. Hon sov i 2 timmar. Då gick vi hem ochem till mig för att kolla om jag hade fått några paket till min brevlåda. Vilket jag inte hade fått. Då sprang vi hem till mamma för att jag skulle ge 1-åringen mat. Vi dansade till julsånger och vi sjöng hennes faboritsånger och lekte. Sen var det dags igen att klä på oss för att hämta 3-åringen på dagis. Jag var 10 minuter för tidig men det gjorde ju inget. Då gick vi hem till mig igen och hämtade min tvätt som jag bar ner till mormor. Jag och min bror hade tvättid kl.16.00. Vi hade alla fem maskiner. 3-åringens overall var jättesandig ,så jag sa till mamma att jag tvättar overallen så får mamma ta med en ren overall när hon kommer och hämtar flickorna. Mamma kom hem strax efter 16. Mamma kom och hämtade flickorna och jag ooch mina 2 bröder åt middag tillsammans. vi var klara med tvätten runt 20.00 och det kändes som mitt i natten. jag fattar inte att jag kan vara så trött.
Men nu ska jag sova. Jag ligger redan i sängen....zzzz
god natt allesammans
kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar