söndag 26 januari 2014

Kris/Trauma Center

I torsdags eftermiddag ringde en man till mig från kris och trauma center.  Jag har gjort  en brottsanmälan till mitt försäkringsbolag och jag har rätt till att få psykologhjälp genom dem.
 
Därför ringde denna man till mig och vi pratade lite. Jag har ju en psykolog/terapeut  här på vårdcentralen som jag går till angående min mage. Han frågade ifall jag ville fortsätta gå till henne eller om jag också vill gå till honom. Honenne jag går till vet inget av det som har hänt. Hon jobbar bara 2 dagar i veckan på vårdcentralen och det är svårt att få tag i henne. Däremot har jag en tid inbokad till henne den 3 februari som vi bokade i början av december.
 
Jag sa till den här mannen att jag ska prata med min terapeut  och kolla om hon har regelbundna tider att ge mig. Jag känner att jag behöver gå oftare än vad jag gör och speciellt för det som har hänt. Kan hon inte ge mig regelbundna tider så vill jag åka till den här mannen. Han sitter på kris/trauma center på danderydssjukhusområde. Det är ju en lite längre bort att åka än att gå ner till vårdcentralen men det är det värt i så fall. Han sa att han hade regelbundna tider och jag får komma så ofta jag bara vill och behöver. Det känns jätte bra!
 
Jag drömmer fortfarande om den där äckliga mannen. Jag är helt kallsvettig och jag känner att jag inte får sova en hel natt.. Jag vet ju att jag kommer att känna mig bättre men det tar nog tid och därför känns det skönt att jag kan få professionell  hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar