torsdag 16 januari 2014

Städar bort julen.....

Igår efter praktiken tog jag tag i att städa bort julen. Åhh jag vill egentligen ingte göra det. Det är så fint här hemma med alla juldekorationer. Men men julen har haft sin tid nu och det är dags för att städa bort den.
 
Jag började med att ta ner julgardinerna i köket. Putsade fönstret och  duschade blommorna och skurade elementet. Strök dem nya gardinerna och hängde upp dem. Gick upp till vinden och hämtade ner julkartongen och plockade ner alla julsakerna. Tog upp de andra prydnadssaker som jag har i vanliga fall och diskade dem.
 
 
Jag har bara vardagsrumsfönstrena kvar att göra. Imorgon äär jag helt färdig med att städa bort julen. Gud vad deprimerande att ta bort julen! Men ljusslingorna på balkongreket får vara kvar et littet tag till. Längtar redan till nästa jul....haha!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar