måndag 13 januari 2014

Hunnit med så mycket

Idag har det varit en fullspäckad dag.Dagen började med att jag hade tvättid kl.10.00. Jag tvättade sängkläder,handdukar,kläder och alla juldukar. 10.30 hade jag en läkartid på vårdcentralen. Jag behövde ett läkarutlåtande för min mage (IBS) som jag måste skicka till försäkringskassan. Läkaren sa att läkarutlåtandet kostade 850 kr,vilket det inte gör. Men hon envisades om detta och jag fick förklara igen hur det ligger till. Vi hade samma diskution för 2 år sen om samma sak men då frågade hon sin chef efter 5 dagars diskution. Vilket då visades att läkarutlåtandet inte kostar någonting. Men till slut fick jag mitt läkarutlåtande. Så idag fick jag säga samma sak som jag sa för 2 år sedan och hon trodde på mig och sa att hon vill gärna hjälpa till...tack sa jag! Jag fick mitt läkarutlåtandet direkt. Man bugar och bockar!
vid 12.45 var jag klar med tvätten och gick hem med allt och bäddade rent i sängen och plockade in alla kläder i garderoben och hängde upp nya handdukar.
Pappa kom till mig vid 13.00 och vi gick igenom mina papper som jag måste skicka in till försäkringskassan. Jag bad honom att kopiera lite papper. Vi åkte 13.30 till St.Eriks ögonmottagning. Jag hade tid kl.14.15 och det stod på kallelsen att besöket skulle ta ca 2 timmar. Vilket det gjorde också.
En sköterska kollade min synskärpa med hjälp med en syntavla och glasögon. sedan droppade hon 3 olikaa ögondroppar som bl.a ska vidga mina pupiller så att min ögonläkare kan se in i ögat ordentligt. Ögondroppparna svider lite granna. När pupillerna blir stora så blir man jätte ljuskänslig och ser jätte suddigt.
Sedan fick jag sitta ner och vänta i 30 minuter då pupillerna har blivit stora. Då fick jag gå in till ögonläkaren och han ställde lite frågor och berättade hur min syn var och vad som gäller i forskningsvärlden. Han skrev mitt läkarutlåtande direkt. Han ville göra 2 kompleterande undersökningar men sen fick jag åka hem.De tog bilder på ögonen fast på olika sätt. Jag vet inte riktigt vad skillnaden är men mina ögon fick vara modeller. Inte varje dag dem får vara det....haha. Jag fick gå till olika avdelningar för att göra dessa undersökningar. När allt var färdigt fick jag äntligen åka hem. Det tar mycket energi att kolla synen. Men nu är det gjort för denna gång och läkarutlåtande fick jag också med mig hem....yay!
Nu är jag klar med alla läkarbesök och läkarutlåtanden. skönt nu är det bara att fylla i alla papper och kopiera och skicka in och vänta på beslut.
Pappa och jag åkte och handlade på coop,willys och öb. Det låter som jag har handlat massor men det har jag inte gjort. Jag gick in och handlade extrapriserna på alla 3 ställena. Vi åt på mcdonalds och åkte direkt till min gamla ungdomsledare för att hämta en byrå som min syster skulle få hem till sig. Vi åkte och lämnade den hos min syster och sen åkte jag hem med mina varor och packade upp allt.
Tog ett långt bad och slappade framför tvn.
Jag är så nöjd med dagen. Har hunnit med så mycket. Nu är alla måsten avklarade. Nu kan jag koncentrera mig på praktiken,träningen och mig själv. Härligt!
Nu måste jag sussa. Har ju praktik imorgon. Ser fram emot och leka med barnen!
God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar