torsdag 9 januari 2014

Vill inte ha det så här.....

Jag var på praktiken på förmiddagen och slutade efter lunch. Jag hade bokat tvättstuga kl.13.00. Jag hade en klump i magen att gå till tvättstugan själv. Jag bokade upp båda grupperna för att den där mannen inte ska kunna komma in i tvättstugan samtidigt med mig. Men jag var lite orolig om han hade bokat 10 tiden och då kommer han ju in ända till kl:14. Men jag hade lite is i magen och hoppades på att han inte hade tvättstuga tiden innan mig. Jag planerade min tvättid i minsta detalj så att jag skulle vara klar till 16. Då börjar nästa tid och jag vill inte träffa honom. 
Jag var nästan klar,det var bara min jacka som jag satt och väntade på. Klockan närmade sig 16 och det var kolsvart ute och jag kände att jag fick hjärtklappning. Jag hörde att någon kom utanför dörren och då stannade mitt hjärta. Jag förberedde mig med min mobil i högsta hugg för att ringa polisen. Men en kvinna kom in....puuuhhh då kunde jag andas ut.
Kvinnan började prata lite med mig och sedan säger hon" vet du något om nån äcklig man/gubbe som sitter utanför tvättstugan och är väldigt obehaglig?" ...jag svarade att jag hade blivit utsatt av en man som satt utanför tvättstugan i mörkret. Jag berättade vad jag hade råkat ut för. Hon svarade" hennes granne som är 22-23 år gammal tjej. Hon tvättade kl.22.01 på kvällen och en man satt utanför tvättstugan och följde med henne till sopphuset och tillbaka till tvättstugan. Han frågar på engelska om hon kunde öppna åt honom för att han vill tvätta. Men hon tyckte det var så obehagligt att han följde med henne så hon drog igen dörren till tvättstuggan och ringde sin bror. Hon vågade inte gå hem ensam. När hennes bror kom,sprang mannen iväg. 
Det verkar ju som att det är samma man som utsatte mig för sexuellt ofredande. Jag sa åt den här kvinnan att hon ska säga till sin granne att meddela fastighetsskötaren. Jag sa då att jag har gjort en polisanmälan och meddelat fastighetsskötaren. Så han vet vad som har hänt. Det är bra om tjejen också kan ringa och berätta vad som har hänt. Den här mannen kommer nog inte att ge sig! Han kommer att gå på fler tjejer/kvinnor och det kanske slutar med våldtäckt, om det inte har hänt ännu.
Det är för fan sjukt att man inte ska kunna gå tryggt i sitt område. Man ska kunna kasta soppor,tvätta,gå och handla eller bara ta en promenad utan att man ska känna sig rädd!!!
Jag blev lite rädd av samtalet med kvinnan i tvättstugan. Alla känslor kom upp igen och då kom rädslan igen. Han kanske sitter utanför tvättstugan och jag skaa gå hem med min tvätt och måste passera hans baksida för att komma hem. fy faaaan.....jag sprang hem med tvätten. Jag drog igen porten och sprang uppför trappen och sprang och öppnade dörren och låste den. 
Nu hoppas jag verkligen att polisen griper den här förbannade idioten! Jag vill inte ha det så här längre!!!! Nu får det vara nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar