söndag 12 januari 2014

En bra helg

Jag har haft en bra helg,lugn och ändå hittat på lite saker.
 
Fredagseftermiddag var jag och lekte med systrarna som jag inte hade träffat på hela veckan. De kommer att vara bort i en vecka uppe i sälen så jag ville gärna spendera lite tid med dem innan de åker. Det var jättemysigt! Jag kom hem vid 19.30 och tog ett bad och slappade framför tvn. Men jag somnade och vaknade upp någon gång vid 23 tror jag och då gick jag upp och borstade tänder och somnade om igen.
 
Vaknade rätt tidigt på lördagsmorgon och åt frukost. Sedan började jag städa lägenheten. Lagade lunch och satt på en film. Vid 15 ringde min bror och frågade ifall jag kunde hjälpa honom att städa lite hemma för han skulle ha gäster. Jag bad honom att titta över loftgången när jag går till honom. samtidigt som vi pratar i telefon ringer det på andra linjen och det visades vara polisen.
 
Polisen hade frågo som hon ville kompletera medr. Hon läste upp min polisanmälan och ställde frågor. Jag återberättade hela händelsen och hon skrev ner allt jag sa i anmälan. Alla detaljer är jätte viktiga sa hon. Vi pratade i över en timme. Hon ville även prata med min bror. Min bror kom över till mig ,eftersom jag aldrig kom till honom. Det var lite svårt för mig att skriva ett sms till honom medan jag pratade med polisen. Jag sa då till polisen att min bror var hemma hos mig så hon kunde prata med honom direkt. Hon var jätte trevlig och hon avslutade samtalet med att säga " vi måste gripa den här mannen". Ja det vill jag verkligen att de gör! Samtalet med polisen kändes jätte bra och som sagt vi pratade jätte länge och hon frågade mig hur jag mår och hur jag mådde när allt det här hände.Nu väntar jag bara på att de ska slutföra polisanmälan så får vi se vad som händer. Hon sa till både mig och min bror att ser vi mannen så måste vi ringa 112.
 
mitt  alltihopa kom min gäst över på fika. så jag hann inte gå till min bror och hjälpa honom då- Utan det fick jag göra vid 18 istället- Jag hjälpte till och städa lite och vi gick och kasta lite saker. Sedan gick vi och köpte snabbmat på grillen. Både brorsan och jag skulle få gäster kl.20. så det blev lite stressigt men vi hann! Det var en trevlig llördagskväll!
 
Idag på för middagen har jag mest bara slappat och tittat lite på film. Jag åt en sen frukost,trots att jag vaknade tidigt. Jag var hembjuden till min gamla ungdomsledare kl.14 på fika.  Jag tog med mig l2 sorters kakor och julmust. Jag blev först bjuden på sen lunch. Det var jättegott! Tack H för lunchen och fikat! Det var jätte trevligt!
 
När jag kom hem lagade jag middag och har badat precis och ska snart gå och lägga mig.
 
Hoppas  ni alla har haft en bra helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar