onsdag 8 januari 2014

Nöjd med dagen

Idag var jag tillbaka till min praktik. Det var jätte kul att få börja praktisera/arbetsträna igen. Jag är nu på småbarnsavdelningen där barnen är mellan 1-2 år gamla. Jag har varit ute liten stund med barnen. Sedan gick vi in och då lekte jag med dem och sedan hade vi samling. En flicka satt i mitt knä och hon dansade och sjöng med lite.....så söööt! Jag slutade efter lunch.
Jag hade en tid inbokad hos kommunen angående ledsagare. Jag vill gärna ha en ledsagare igen. Jag har inte så stora krav på vad jag vill göra,utan att bara att komma ut på promenader,åka till träningen och sedan att komma ut mer. alltså när magen blir bättre vill jag gärna åka och fika,shoppa,göra sociala saker som min dumma mage begränsar mig att göra just nu. Jag hoppas att kommunen beviljar mig ledsagartimmar. Det skulle nog hjälpa mig mycket,tror jag.
Mötet gick bra och de har en månad på sig att utreda sa hon. Jag skulle eventuellt skicka in ett läkarintyg/utlåtande på min synskada men då skulle hon höra av sig om det behövdes. De hittade tydligen inte mig i deras arkiv,vilket är jätte konstigt eftersom jag hade ledsagare senast 2009 och då la min dåvarande handläggare mitt ärende på viloläge. Men men vi får se vad som händer. Hon ska i alla fall kontakta mig om det var något.
Jag har även hunnit med att köpa en present till min syster som fyller år den 29 januari. Känns skönt att hennes present är klar. Nu ska jag bara hitta något till 3-åringen som fyller år den 31 januari. Jag ska klira lite på hennes present och kanske på måndag åka och köpa något till henne så att det också är klart.
Jag har hunnit med mycket idag. Jag är nöjd med dagen!
God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar