söndag 16 februari 2014

Trevlig lördagskväll- Slutade med illamående

Jag hade jätte trevligt på 50-årsfesten igår. Det bjöds på tacos med allt tillbehör som man kan tänka sig. Det bjöds på fika,snacks och dryck. Allt var jätte gott! De hade frågat mig i fredags ifall jag hade lust att stanna och titta på film med dem.
 
Mamma med familj gick hem vid 19.30 och vi förberedde oss för melodifestivalen. Vi satt mest och pratade men melo var i bakgrunden. Jag tyckte i för sig att det var ingen direkt hit igår på melon. Efter melodifestivalen satt de på en film " the lucky man". Den var jätte bra! Den kan jag rekommendera. Den handlar om en kille som är soldat i Irak och han hittar ett foto på en tjej och det fotot räddade hans liv. När han återvänder till usa vill han söka upp henne. Det var en kort beskrivning men som sagt skit bra.
 
Jag kom hem vid 00.30 och mannen i huset följde med mig ända till dörren. Det kändes jätte tryggt att han gjorde det. Jag var jätte tacksam!
 
Jag duschade snabbt och borstade tänderna och la mig. Jag somnade direkt. Vid 02-14 vaknade jag upp av att jag kände mig lite illamående. Jag var så trött i ögonen så jag orkade inte känna efter så mycket. Jag tänkte att jag har nog drömt något men illamåendet försvann inte. Jag kände mig mer och mer illamående och kände att det började komma upp i halsen. Jag sprang i mörket till toaletten och föll upp toalettlocket och rkäktes.
 
Fyyyy faaasen vad äckligt. Ögonen rann,näsan rann och jag kände knappt att jag kunde andas mellan kräkningarna. Jag trodde jag skulle svimma. Jag kräktes hela natten och morgonen. Jag  kunde gå och lägga mig igen vid 08 tiden och försökte sova men jag mådde så illa.
 
jag har fått i mig lite yoghurt  och det har jag fått behålla. Jag åt det i för sig vid 14 tiden. Men däremot så fick jag ont i magen istället
 
Jag blir galen på det här. Att man aldrig får känna sig frisk. Jag har ju fullt upp med magen i vanliga fall och då behöver ju inte det här också komma och förkylning som inte riktigt vill bryta ut.
 
Nu håller jag tummarna att jag är på god väg till att må bättre!
 
God natt och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar