måndag 3 februari 2014

Bokat tid

Magen blev inte bättre så jag ringde min praktikplats och sa hur det låg t Jag  hade sprungit hela förmiddagen på toaletten och när jag var i tvättstugan och la in tvätten vid 10 så fick jag springa hem och gå på toaletten. Jag tog 3 dimore tabletter men det stoppade inte upp någonting och jag fick lite panik att jag hade en tid hos psykologen vid 11. Min psykolog har inget telefonnummer man kan nå henne på så jag var så illa tvungen att pallra mig dit. fy faaaaasen vilken magknip jag hade och det bubblade som sjutton i magen. Jag kom ca 3 minuter försenat för att jag var tvungen att springa på toaletten.
 
Jag bad om ursäkt att jag var sen men hon sa att det inte gjorde något. Magen bubblade hela tiden och jag ville bara gå hem. Men vi pratade en liten stund och jag frågade henne om hon kan ge mig regelbundna tider. Men det kunde hon inte . Hon har aldrig kunnat ge mig regelbundna tider tidigare så jag var  ju inte så förvånad. Jag tänkte bara att det var nära men jag tror ändå att jag kommer att få bättre hjälp på kris/trauma center på danderydssjukhus.
 
Jag ringde mannen från kris/trauma centtret. Han skulle ringa mig imorgon men jag tänkte att jag kunde höra av mig tidigare och meddela honom om hur det gick idag. Han svarade inte så jag lämnade ett meddelande på telefonsvararen. Han ringde upp mig vid 16.30 tiden i eftermiddags. Vi bokade in en tid på måndag. Det känns jätte bra! Pappa har lovat att följa med mig dit och det känns bra. Jag meddelade till mannen att jag är gravt synskadad och att min pappa kommer att följa med så att han vet. Inga problem sa han.
 
Skönt att jag äntligen har fått en tid för att kunna prata om det som har hänt och få professionell  hjälp. Jag hann inte ens ta upp händelsen med psykologen idag för hon hade andra frågeställningar. Men nu så får jag prata med någon och det känns jätte bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar