söndag 14 september 2014

Tvättat och städat

Igår vaknade jag tidigt och åt frukost och sedan började storstäda. min lägenhet. Jag skurade badrummet kvällen innan. Jag dammade allt som bara gick att damma,dammsög lister,torkade golven,skurade kööket och putsade speglar och tablor.
 
Sedan kl.13.00 började min tvättid.  Efter jag hade hängt upp min tvätt i torken, åt  jag lunch hos min mormor och hennes man. Det var gott!
 
Jag var klar i tvättstugan vid 16.45. Jag vek mina kläder,manglade handdukar och sängkläder och gick hem. När jag kom hem la jag in allt i garderoberna,bädade sängen,hängde upp rena handdukar och tog fram ny disktrasa och diskscamp. Nu är det så fint här hemma.
 
Nästa vecka ska jag tvätta täcken,kuddar occh  skydd och sängkläder. Sen har jag tvättat allt här hemma som går att tvätta. Sofföverdragen har också tvättat,kuddarna som liger i soffan har jag även tvättat. Alla draperier har jag också tvättat. Böt duschdraperi igår.
 
Jag känner mig jätte nöjd att jag är nästan klar med grovtvättningen.  Då kan jag njuta en liten stund tills nästa grovtvättning!!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar