måndag 15 september 2014

Provresultat

Jag var hos läkaren i förmiddags. Jag behövde ett bytt intyg till färdtjänsten och förnyelse av mina allergitabletter som jag äter året om.
Jag passade även på att fråga om mina blodprov som jag tog för en månad sen. Läkaren sa då att hon skulle höra av sig när provresultaten hade kommit...! jag hörde ingenting. Jag ringde vårdcentralen och jag frågade om mina provresultat hade kommit och de svarade bara att läkaren hör av sig OM DET ÄR NÅT. ok tänkte jag. Tiden gick så jag tänkte att mina blodprov visade väl inget konstigt.
När jag tog upp det idag så sa hon " Om det hade varit nåt skulle jag ha hört av mig" då sa jag " Men det var din kollega som tog dessa blodprov"..." jaha ,sa hon" Då gick hon in i min joural och tittade... Hon sa att allt såg jättefint MEN jag har brist på B12. Hon frågade hur jag kände mig och så. Varför tog de alla dessa prover på dig? Ja...för att jag har känt mig extremt trött och vill sova hela tiden. Jag vaknar på morgonen och är trött. Ok då förstår jag svarar hon. Brist på B12 gör att man blir jätte trött. Hon skrev ut en dubbeldos. Första månaden ska jag ta dubbeldos och månad 2 en tablett om dan. Jag skulle höra av mig månad 2 och då skulle hon skriva ut en dos till. Hon sa att jag kommer må mycket bättre när jag har börjat äta B12.
Man tackar....vad skönt att det inte var något värre. Jag hade hopppats att de skulle hitta något men inget allvarligt. Jag kände att dennna trötthet som jag har är inte normalt. så jag hoppades att jag skulle ha nån slags brist. Vilket jag har. Nu ser jag verkligen fram emot att jag ska känna mig mer som en levande människa och ingen sömnig zombie.
Nä nu ska jag sussa.
God natt och sov gott på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar