onsdag 13 juni 2018

Undersökning

I måndags var jag till läkarhuset i Vällingby med min hand. Jag har haft ont i mina tummar och handleder i många år. Läkarna har inte gjort så mycket åt saken. Till slut gick jag till en arbetsterapeft och köpte handledsskydd.

För ca 6-8 veckor sedan fick jag jätteont i min vänstra hand. En dag gjorde det sååå ont att jag inte kunde lyfta Elias. Jag var ute i parken med honom och fick knappt upp honom ur gungen. Jag var nästam gråtfärdig. Jörgen,min sambo var på jobbet. Jag ringde vårdcentralen dagen efter och fick en akuttid. Läkaren undersökte handen och skickade en remiss till läkarhuset i vällingby.
Jörgen var hemma veckan ut och hjälpte mig att ta hand om Elias.
Så i måndags undersöktes båda händerna med elektråder. Man stimulerar nerverna med ström och mäter på nåt sätt. De kollar om det är trångt. Det var lite obehagligt. De undeöker en nerv i taget. När strömmen kom in i nerven så hoppade hela armen till. När det var dags för fingrarna så gjorde det jätteont. Jag höll andan för att det gjorde sååå ont. Men nu är det gjort i alla fall. Nu är det bara att vänta på resultatet. Det skulle ta en vecka . Hoppas jag slipper operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar