tisdag 26 juni 2018

Midsommar

På Midsommarafton var vi hemma hos oss. Jag ville egentligen åka till en Midsommarstång. Jag vill att Elias skulle få uppleva den traditionen som jag är uppväxt med. Att dansa och sjunga runt midsommarstången och leka. Men han är ju lite för liten att förstå men nu var vädret inte den bästa så vi bestämde oss för att inte gå detta år. Men nästa år får vi göra det.

Jörgens föräldrar,bror,syster och min bror kom över vid 13.00. Vi grillade fläskytterfile ( hann precis grilla klart innan spöregnet kom)., färskpotatis, sås,vitlöksbröd och sallad. Det var riktigt gott! Till efterrätt hade vi glass med jordgubbar. Jag åt ingen glass utan bara jordgubbar...mums.

Grabbarna kollade fotboll mellan måltiderna. Vi kvinnor var inte så jätte intresserade av fotbollen men vi hade trevligt ändå. 

Det var en mysig Midsommarafton trots att det regnade mestadels av dagen. Det är ju sällskapet som räknas.

Hur var er Midsommarafton? Hoppas ni alla hade en fin dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar