måndag 18 juni 2018

Storrensning jag började förra året i oktober,tror jag. Elias var nästan nyfödd i alla fall. Jag gick igenom mina klänningar. Det blev en pappkasse med känningar som jag inte har använt på flera år och vissa som är ifrån när jag var tonåring. Vissa klänningar kunde jag fortfarande ha men jag vet att jag inte kommer att använda dem igen tyvärr. Jag har även fått större bröst så vissa satt tajt över bysten.


Man ska kanske inte gå igenom sin garderob när man precis har fått barn för kroppen har ju inte återhämtat sig efter förlossning. Man är ju fortfarande svullen över magen och så. Men men nu är det gjort i alla fall. Jag gick även igenom mina skor. Jag har gått upp en storlek under graviditeten. Så det blev en kasse med skor också.


Förra veckan gick. Jag igenom min garderob med mina andra kläder. Det har som sagt tagit väldigt långt tid att rensa garderoben. Elias sprang runt i sin gåstol medans jag höll på med garderoben. Jag har alltid haft svårt att rensa bort kläder. Men man måste ju ta bort dem kläder man aldrig använder och som är gamla som gatan. Det blev en pappkasse till nu med kläder. Jag har inte gått igenom mina byxor och leggins. Det ska jag göra idag när Elias har vaknat. Jag vill inte vara inne i sovrummet där han sover och rota i garderoben.


Jag kan ju inte heller ha mina gamla bh:n. Så för ett par veckor sedan åkte jag och Jörgen och Elias till centrum och då passade jag på att kolla på nya bh:n. Jag hittade 4 par. Svarta och vita bh:n i olika modeller. Ddet var 2-pack. Bra priser var det också. Längre fram får jag köpa ett par till. Det känns bra att ha köpt nya bh:n. Mina bröstvårtor hoppade ut i dem andra...hahaha. Inte snyggt. Men i alla fall känns jätteskönt att ha rensat garderoben. Det har jag alltid gjort ca 2 gånger per år.


Jag har gått ner typ 3.5 kg också. Men brösten är kvar. Jag kanske kan komma in i vissa kläder i framtiden som var tajta för bysten. Men jag tänker så här. Man ska inte ha kvar kläder man inte kan avända nu. Det är inget som säger att man kan använda det om ett år. Jag kanske kommer attt ha den här storleken på bysten efter jag fick barn. Det är bara att acceptera☺️ . Det är inget jag är ledsen över. Sååå skönt att få det rensat. Men nu står alla kassar i klädkammarn. Har försökt lägga ut dem på olika sidor för försäljning och så men har bara blivit av med ett plagg. Funderar på att skänka bort allt så att man blir av med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar