tisdag 29 oktober 2013

Så förbannat trött!!!

Jag är så förbannad på arbetsförmedlingen. Jag hade en bokad tid idag kl.10.00 med en kvinnlig handläggare. Den här tiden fick jag för 3 veckor sedan.
Pappa kom och hämtade mig i förmiddags vid 09.30. Vi var på arbetsförmedlingen 09.45.De öppnar kl.10.00 så vi bara stod rätt upp och ner och väntade med massa annat folk. Man ska inte "anmäla sig" utan man ska bara stå där och vänta på den person som man ska träffa,kommer att ropa upp en. Pappa och jag satte oss ned och vänta. Efter 10 minuter går vi fram och frågar om man ändå skulle anmäla sig att jag hade kommit? Nej säger dem....jaha tänkte jag. så vi satte oss ner igen och vänta. En annan man kommer till mig och ber om mitt legg. Han gick iväg med det och kommer tillbaka och säger " jag hittar ingen tid som är bokad för dig här" VAAA!!! jag talade om för honom att jag fick denna tid för 3 veckor sen och att både jag och pappa skrev in tiden direkt i mobilen nr vi fortfarande satt med en kvinna där på arbetsförmedlingen. jaha säger han och går och checkar läget med sina kollegor. Sedan kommer han tillbaka och säger att nu vet han vad som har hänt....." du skulle ha träffat Ann, men hon arbetar bara med ungdomar upp till 25 och du är 28 så de tog bort tiden". och varför  har de inte MEDDELAT MIG OM DETTA? han svaradde att det var konstigt att de inte har skickat en ny tid eller meddelat om ändringarna..jag är så förbannat trött på arbetsförmedlingen.De skiter fullständigt i hur de behandlar människor. Han sa till slut att jag kunde få träffa kvinnan som skrev in mig sist men att det kommer att ta tid innan jag får hjälp. Efter 1.5
 frågade jag när det var min tur och de svarade att de inte vet. Jag skulle bara sitta ner och vänta. Pappa och jag kände till slut att det här funkar inte. vi kan inte sitta här hela jäkla dan och inte ens veta om jag får komma till en handläggare eller inte. Det var ju fullt med människor som hade skrivit upp sig på listanså alla handläggare hade fullt upp. De prioriterade inte mig.vilket jag kunde känna att de borde ha gjort,eftersom det är dem som har klantat sig rejält!!! eller?
 
När fy fasen....jag är skit förbannad. Det slutade med att de kommer att skicka en kallelse med en ny tid och det kommer att ta veckor.,sa dem. Jag hoppas verkligen att jag får en tid så fort som möjligt!!!! Jag vill gärna fortsätta praktisera.
 
Suck, men nu har jag fått skriva av mig lite ilska. Känns redan bättre....haha!
 
Nu ska jag bara ha lite kul resten av kvällen. Jag ska gå på zumba om  1.5 timme. Det ska bli jätte kul!
ha det bra folks
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar