tisdag 8 oktober 2013

Blir så förbannad....

Igår fick jag ett brev nerdimpande i brevlådan ifrån ARBETSFÖRMEDLINGEN. Jag fick direkt en dålig magkänsla av bara att titta på kuvertet. I brevet står det att jag inte längre är inskriven hos dem p.g.a att jag INTE  har haft kontakt med dem (okänd orsak).så stod det i brevet. VADDÅ OKÄND ORSAK????? är de helt dumma i hu****et? Jag ringde ju och meddelade min handläggarei juni om hur situationen var med mamma och så....Han visste mycket väl  på vilka grunder jag PAUSADE   min praktik i 6 veckor. Han var oförskämd,otrevlig och han fick känna mig att jag gjorde något olagligt men vad fan, var finns empatin någonstans här i samhället??? Han sa då att vi skulle ha ett möte i början av augusti med mig och min arbetsgivare. Bra tänkte jag,för det har vi ju inte haft tidigare. Bättre sent än aldrig. Men han hörde aldrig av sig om det där viktiga mötet och jag började min praktik solm pplanerat.   Veckorna har gått och jag har inte hört något ifrån min handläggare överhuvudtaget! Nästa vecka så har jag gjort mina 12 veckor på förskolan som stod i beslutet  hos arbetsförmedlingen.  Men då hände detta!!!!! Jag blev rasande,förbannad och samtidigt ledsen. Jag hade jätte svårt att somna igår kväll.
 
iImorse ringde jag till arbetsförmedlingen och pratade med en man vid namn Micke. Jag förklarade situationen och han sa att han inte förstod vad som har hänt. Det måste ha blivit något missförstånd, ( så brukar det ju alltid låta)  eller något. Han tyckte att jag sskulle besöka arbetsförmedlingen och prata med dem på plats. Jag åkte dit med mormors man och pappa mötte upp mig där. Vi kom dit till kl.10.00 då de öppnar och jag fick hjällp kl.11.15. Herregud vilken tid det ska ta.....jag satt bara där och vänta. Det var bara jag och en till som var där så vad är det egentligen som tar sån jäkla tid????? men men. När jag äntligen fick hjälp så ställde de sina vanliga frågor och jag var tvungen att stoppa henne och säga " men jag är ju på praktik". Då fick jag förklara hela storyn igen och hon gick in i min akt och ser att min handläggare inte har skrivit det jag har meddelat honom i juni. Det enda som står däär är att jag har AVBRYTIT MIN PRAKTIK,vilket inte var sant. Jag PAUSADE min praktik p.g.a  familjesitaution. Alltså är det ju min förbannade handläggare som inte har gjort som han ska och skrivit ut mig. Vad är det för fel på honom då? Jag sa ju klart och tydligt att jag skulle komma tillbaka till praktiken i augusti ,vilket jag gjorde också! usch vad arg jag är på honom! Men men.....nu har de skrivit in mmig igen och ska träffa en kvinna om 3 veckor. Men tills dess får jag inte praktise för att jag är inte försäkrad.. Min handläggare har inte skött sitt jobb och har gjort vissa fel visades det med inskrivningen jag gjorde idag. så jag är tyvärr tvungen att avsluta min praktik och se om jag kan börja igen om 3-4  veckor. vi får se.
 
Jag gick till min praktik efter arbetsförmedlingen och har pratat med dem. Imorgon ska jag ta med mig fikabröd. Jag vill ju ändå avsluta praktiken på ett bra sätt! jag ska även prata med chefen på förskolan för hon var på kurs idag.
 
Det märks säkert i det här inlägget hur förbannad jag är på min handläggare. Men nu har jag fått skriva av mig och det känns mycket bättre. Nu får jag tänka positivt och jag hoppas att den nya handläggaren är bra! Keep your fingers crossed!
 
ha det bra så länge
 
god natt
pussar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar