måndag 21 april 2014

Spontant bortbjuden

KKlockan 10.30 i förmiddags ringde min underbara kompis och frågade ifall jag hade lust och komma över på middag och fika. JAAA tack....jag kommer jätte gärna. Vi bestämde att jag skulle komma till kl.16.00.
Hon bjöd på:
förrätt: Ägghalvor med räkor och majonäs. Men eftersom jag är allergisk mot äggvita så fick jag toast med räksallad och räkor och majonäs på....mums!
Huvudrätt: lax med spenattäcke,ris,majonäs,citron,tomatooch morot....det var också very tasty
efterrätt: Hennes 11-åriga dotter gjorde fixade hemmagjord glass. till det fick man polkagrissås,chokladsås och nougatsås. Det var bara att välja...mumsigt.
till fikat bjöds det även på: hennes andra dotter gjorde en paj som bestod av hallon,blåbär och nåt annat bär som jag inte kommer ihåg. vaniljsås fannas självklart och vi drack te...gottigottgott
Vi tog en promenad mellan förätten och huvudrätten för att smällta ner förrätten lite. Jätte skönt att få röra på sig lite. Det var ju så härligt väder!
En helt underbar annan dag påsk har jag haft. Hela påsken har jag varit fullbokad men haft jätte kul.
tack så mycket för idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar