söndag 15 september 2013

Vad har hänt sen sist......

Var ska jag börja? det har varit så mycket sen jag bloggade.
Den 3 Augusti på förmiddagen  ringde mamma mig och grät och sa att hon måste in till akuten. Hon hade jätte ont i magen. Hon har ett navelbrock sen drygt 18 år. Jag skyndade mig hem till mamma. Mammas sambo var ute på sjön med min 3-åriga syster och fiskade. Mormor och hennes man åkte in med mamma till danderydssjukhus. Först tog inte smärtstillandet på mamma. Andra gången tog kroppen emot det. Läkarna bestämde sig för att akutoperera mamma. Hon hade fått tarmvred. tarmarna hade fastnat i fettvävnaden. så det var bara att operera. Det fanns inget annat alternativ. Operationen gick bra och mamma skrevs ut på måndagen efter lunch. Jag sov då över där igen i några dagar eftersom mamma inte fick lyfta eller bära på 6 veckor.
 
Jag ringde då igen till min praktikplats som då hade precis öppnat efter 2 veckors sommarstänt. Jag frågade om det gick bra att komma tillbaka slutet av augusti. Det fvar ingen som helst problem utan de sa att jag fick bestämma det själv och att de vill att jag ska må bra.
 
I allt detta kom min släkt från chile. de kom tisdagen den 6 augusti. och jag fyllde år den 7 augusti. Jag kände inte riktigt att jag skulle fylla år. jag hade så mycket omkring mig som gjorde att den dagen kunde passera. jag kände att jag egentligen inte hade tid att fylla år. Men det var trevligt ändå. Jag firades torsdagen den 8 augusti med familjen och släkten.. även släkten från chile kom. Det var jättekul! jag fick många fina presenter! tack så jättemycket! Tack Mormor för all hjälp med maten och fikabrödet!
på fredagen hade j ag 3 tjejkompisar över på fika. Det var jätte trevligt! tack för de fina presenterna!
 
Dagarna bara flög iväg med släkten från chile.  de åkte runt och kollade på olika saker i Stockholm och de var även på kryssning men pappa. Det var intensiva dagar men roliga. har träffat dem och sedan åkt tillbaka hem till mamma.
 
Jag började min praktik igen  den 26 augusti och har varit där i 3 veckor  och har tagit en paus i en vecka då mamma ska gå på hablitering på Danderyd. Mamma började i torsdags och slutar den 23. sedan får vi se ifall hon kommer att skrivas in eller inte. De gör en massa tester och kollar vad mamma klarar av och inte. Jag är då hemma och tar hand omsmåsystrarna. 3-åringen går på dagis och 1 åringen går jag till öppna förskolan med. Vi får se vad habliteringen går för mamma då de har utrett henne.
 
Det kanske inte låter så jätte mycket i era öron. men jag känner att det har varit väldigt mycket omkring mig. Har känt i somras att jag har fått hjärtklappningar och det sticks till runt hjärtat. En jätte obehaglig känsla. jag har inte gjort något åt saken men känner nu att jag måste ringa imorgon till vårdcentralen och få en tid.
 
Nu har ni fått en sammanfattning på vad som har skett sen jag bloggade. jag har nu bara tagit upp de "stora" händelserna.
jag ska försöka blogga oftare.Jag vet, det har jag sagt förut. Men jag ska verkligen skärpa mig!
 
Nu ska jag gå och lägga mig.
imorgon är det en ny dag med nya spännande äventyr
 
God natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar