onsdag 18 september 2013

Hjärtklappning

Jag har haft hjärtklappning under hela sommaren men inte gjort något åt saken. Jag vet att det är stressrelaterat men ville ändå kolla upp det. Jag ringde imorse till vårdcentralen och fick en tid idag kl.10.45. Jag fick inte komma in förrän 111.20. I 30 minuter fick jag vänta på läkaren. De är inte duktiga på att passa tider inte.
Läkaren lyssnade på mitt hjärta och togblodtrycket och kollade pulsen. Vi pratade en liten stund och jag sa att jag tror att det är stress och oro som gör att jag har fått hjärtklappnnig. Mitt blodtryvk var lågt och pulsen var hög men det var inga konstigheter. Jag berättade lite för honom vad som har hänt under sommaren. Han trodde också att det var stress och ororelaterat men om det skulle förändra något med hjärtat och att det inte går över så skulle jag höra av mig igen och då vill de göra ekg undersökningar. Det kändes i alla fall lite skönt att få  det lite bekräftat att han också tror det är stressrelaterat pga allt som har hänt. Han ville i alla fall att jag ska gå och prata med någon, vilket jag har gjort under våren. Jag ringde igår till min psykolog för att få en tid hos henne. Nu väntar jag bara på att få en tid så ska dettta också bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar