måndag 27 maj 2013

Magknip

Jag vaknade vid 05.30 imorse av magknip. Fy fan vad ont jag hade! Jag sprang hur många gånger som helst på toaletten. Till slut var jag tvungen att ta Diamor. Jag började ta 2 tabletterm men det gick inte över. så då tog jag 2 till. Jag skulle ta med småsystrarna till förskolandär jag praktiserar för att min kollega ville gärna träffa dem.  När jag gick till mamma runt 10 tiden ville den här förbannade magen inte ge sig, så ¨dåtog jag ytterliggare 2 tabletter. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag hade så förbannat ont och magen bara bubblade och jag började få lite panik över den. Jag ville så gärna ta med mig småsystrarna till förskolan. Tiden gick och vi blev lite försenade så vi stannade på förskolan i ca 10 minuter. Barnen hade gått in på samling. Men vi träffade min kollega och hon sa att vi skulle komma någon dag då småsystrarna kunde leka med dagisbarnen. Min lillasyster på 3 år ville jätte gärna komma tillbaka och leka. 
Direkt efter förskolan  gick vi hem till mig för att hämta min tvätt och jag hade småflickorna med mig. Mamma passade på att handla,städa och fixa lite hemma medan vi var borta.
Vi åt middag hos mamma hela familjen och släkten. Vi firade morsdag idag kan man säga, istället för igår. Jag blev helt plötsligt jätte illamående...kändes som om jag behövde kräkas. så det gick jätte trögt för mig att äta. Jag åt lite grann. Tråkigt för det var jättegott. Men jag kunde verkligen inte äta.  Men som tur var gick det över efter ett tag. Det är ju inte så roligt att må sådär när man är borta på middag.
 
Imorgon ska jag på min praktik och då hoppas jag verkligen att min förbannade mage har skärpt sig så att jag kan koncentrera mig på barnen!! Håll alla tummar för min skull!!

Hoppas ni har haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar