måndag 3 juni 2013

Kom ihåg- Jag är Marie!!!

Jag har kopierat  lite fakta om min ögonsjukdom ifrån olika sidor på nätet. Jag har klippt och klistrat lite. Jag har tagit ut det viktigaste. Jag vill bara att ni ska få lite information om min ögonsjukdom. Jag har ju som sagt ögonsjukdomen Retinitis pigmentosa men vi som har den kan skilja oss åt väldigt mycket t:ex  hur vi fick ögonsjukdomen, hur  mycket vi har förlorat synen och hur den påverkar oss m.m.
Jag vill  INTE bli jämnförd med andra synskadade. Alla vi är individer och vi ser på olika sätt, även om vi har samma ögonsjukdom
Kom ihåg att jag är Marie MED en synskada och INTE Den synskadade Marie"....förstår ni skillnaden? Jag hoppas att ni gör det!
Det menas att jag INTE är min synskada utan den är en del av mig! Människor har en förmåga att blanda ihop begreppen och det gör mig galen. Don't forget Jag är Marie
 
Ni får jätte gärna ställa frågor om det är något nu undrar över.  Jag är öppen för alla slags frågor.
Jag vill att ni hellre frågar mig  än att  ni går runt medfunderingar och tankar.Tveka inte utan fråga mig bara!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar