lördag 8 mars 2014

Inflamation

Jag har så fruktansvärt ont i mitt högra skuldreblad. Jag sov knappt någonting igår natt. Jag låg och väntade på att vårdcentralen skulle öppna kl.07.30 så att jag kunde boka in en tid.
Jag valde akuttid men fick en tid igår kl.13.15. Jag ringde förskolan och meddelade att jag inte kunde komma för att jag hade så ont att jag knappt kunde sitta,ligga eller stå. Det är inte roligt att vara på förskola där barn klättrar på en och man är rätt fysisk och så har man så förbannat ont.
Läkaren konstaterade att jag har en inflamation och hon skrev ut anti-inflamatorisk medicin som jag ska ta 2 gånger om dagen. Hon sa att jag ska fortsätta att träna för att det gör gott medan jag äter medicinen. Men jag ska inte träna hårt och tungt. Jag ska sluta när jag känner att det gör ont. 
Jag har en tid inbokad imorgon med min pt så jag ska meddela honom att jag ska ta det lite lugnt.
När jag kom hem ifrån vårdcentralen och hade hämtat u medicinen på apoteket så somnade jag. Jag tror jag sov i 2 timmar. Jag har haft ont hela natten och hela dagen så det tar på krafterna! Jag hade inte tagit någon tablett än. Jag gick ner till mamma och åt middag. Jag kände att det gjorde så förbannat ont så mamma sa att jag kunde ta en halv tablett iaf och sen ta en hel till natten. Men jag kände aldrig att det började att värka. Jag hade så ont. Jag visste knappt hur jag skulle stå,sitta eller ligga. Mamma sa att jag kunde ta en alvedon men hon gav mig en annan tablett som är starkare. Det kändes lite bättre efter några timmar men hade jätte ont iaf.
Jag sov lite bättre inatt men vaknade jätte tidigt och hade so fruktansvärt ont. Jag gick upp och åt lite yoghurt och somnade om i ett par timmar. När jag vaknade igen så åt jag lite mer frukost och tog en tablett. Nu väntar jag bara på att den ska värka. För det här är inte alls roligt.
Men men jag vet att det kommer kännas bättre för varje dag som går. Längtar tills dess! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar