söndag 16 oktober 2011

Blodprovsresultat

I onsdags ringde jag till min läkare för att få blodprovresultatet. Det visade att de var bra….Min första tanke var skönt! Men samtidigt hade jag nästan hoppats på att det var något fel.Självklart ska man vara glad att sina blodprov är bra men jag hade nog önskat det var något som man kunde göra något åt.Men jag vet ju att min IBS inte går att medicinera. Hon hade pratat med Ersta sjukhus och de sa att jag har ju redan gjort en tarmundersökning så det finns inte så mycket att göra. Min läkare frågad ifall jag hade träffat en psykolog ännu? Jag svarade att jag inte har fått någon kallelse än.Hon sa att de borde höra av sig denna vecka. Ja och det stämde .I torsdags fick jag ett brev i brevlådan…ett tjockt uvert. I kuvertet är det en liten bunt med papper.Första pappret står det att jag måste fylla i en massa papper.Det är en massa frågor som jag måste svara på.Frågor om min hälsaVissa frågor var väldigt konstiga …hehe men jag svarade ärligt på alla.Min mamma hjälpte mig att fylla i dem.Efter jag har skickat tillbaka kuvertet så kommer de att kalla mig. Skönt att det gic snabbt.jag trodde det skulle ta veckor innan de kontaktade mig. Nu väntar jag bara på att få en tid så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar