fredag 26 december 2014

Julafton

 
Dagen började med att min familj,min kusin och hennes pojkvän  åt dopp i grytan hos mormor och hennes man. Vi träffades vid 12.00. Min syster och hennes lilla familj kom inte för att systerdottern var sjuk. Min syster  med sin lilla familj firade jul med pappa men de skulle äta lunch hos mormor först.
 
När vi hade ätit så gick jag och min kusin över till min syster för att lämna lite saker. vi stannade där ett par timmar.
 
Vi gick ner till mamma till kl.14.50 och då drack vi glögg,åt julgodis och tittade på kalle anka. Efter Kalle Anka kom tomten och vi delade ut alla julklappar! Denna gång öppnade vi inte en i taget som vi alltid har gjort. Det tar en väldans tid om man gör det och vi är ju  några stycken...hehe. Jag fick många fina julklappar!
 
Under tiden vi öppnade julklappar höll mamma och mormor på med middan. Vi åt massa gott och sen ville mammas sambo tiita på carl-Bertils jul. Då passade jag och brorsan på att gå hem med våra julklappar. Vi hade 2 proppfulla ikeakassar och det var för tungt att bära så vi lånade 2-åringens barnvagn och drog hem kassarna.
 
När vi kom tillbaka spelade vi julklappspselet. Det var roligt. Jag vann till slut 2 stora koppar,en burk med potatis och en salamikorv.
 
Efter spelet vid 21.00 gick jag och brorsan hem till min syster och var där till midnatt. Vi satt och snackade och hade trevligt.
 
Det var en fin och trevlig Julafton med mina nära och kära!
 
Hoppas ni alla hade en fin Julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar