måndag 9 november 2015

Farmor 90 år

Igår fyllde min farmor 90 år.

vi åkti åt på resturang med farmor och hennes 5 barn och min ena farbrors fru och jag var med. vi var 8 personer och vi tog bussen som tog ca 10 minuter.

jag hade lite ont i magen så jag åt bara en soppa som var jätte god. det är egentligen en förrätt men det var alldeles lagom för mig. De andra åt förrätt som  innehöll tunga med nån sås och till huvudrätt åt de fisk. till maten serverades bröd som vanligt...hehe. jag drack mango juice. till efterrätt fick man välja på glass och frukter i olika former. jag tog en glass med smaken chirimoya. jätte gott. jag vet faktiskt inte vad det heter på svenska men det finns i sverige också men det är jätte dyrt.


vi gick runt lite i stan och köpte en kaka/tårta till min farmor för att ta hem och äta once hemma. vi köpte även pålögg och nybakat bröd. Farmor fick sina presenter och hon blev jätte glad.

Det var en fin dag att vara tillsammans och fira farmors stora dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar